
Na podstawie Zarządzenia Nr 5/2025 Dyrektor Centrum Usług Społecznych w Srokowie z dnia 11 marca 2025 roku ogłasza rekrutację według zasad Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie „Aktywna rodzina”, który stanowi
Regulamin określa warunki uczestnictwa w projekcie „Aktywna rodzina” FEWM.09.07-IZ.00-0051/24, realizowanego w ramach Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027, Priorytet 9: Włączenie i integracja EFS+, Działanie 9.7: Usługi społeczne na rzecz rodzin i osób w kryzysie bezdomności (z wyłączeniem usług dla osób w kryzysie bezdomności, dotkniętych wykluczeniem z dostępu do mieszkań lub zagrożonych bezdomnością) Cel szczegółowy l: Wspieranie integracji społecznej osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczenie społecznym, w tym osób najbardziej potrzebujących i dzieci.
- Projekt jest realizowany na podstawie umowy o dofinansowanie projektu „Aktywna Rodzina” w ramach Priorytetu 9: Włączenie i integracja EFS+ programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027 współfinasowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Nr Umowy FEWM.09.07-IZ.00-0051/24-00 zawartej pomiędzy Województwem Warmińsko Mazurskim z siedzibą w Olsztynie przy ul. Emilii Plater 1, 10-562 Olsztyn oraz Gminą Srokowo z siedzibą w Srokowie przy pl. Rynkowym 1, 11-420 Srokowo
- Biuro Projektu znajduje się w:
- Centrum Usług Społecznych w Srokowie, Pl. Rynkowy 14; czynne jest w dni robocze: w poniedziałki w godz. 8.00 do 16.00 i od wtorku do piątku w godz. 7:00 do 15.00. Do budynku Centrum Usług Społecznych w Srokowie prowadzi ogólnodostępne wejście przez szerokie drzwi zewnętrzne dostosowane dla osób z niepełnosprawnością. W obiekcie brak windy, jednakże w posiadaniu Centrum Usług Społecznych w Srokowie jest schodołaz. Po wcześniejszym kontakcie telefonicznym, lub skorzystaniu z dzwonka umieszczonego na zewnętrznej ścianie przy wejściu wizyta może odbyć się na parterze w budynku. Przed budynkiem urzędu znajduje się parking bez specjalnie wyznaczonego miejsca dla osób ze szczególnymi potrzebami
- Fundacja Bank Żywności w Olszynie, ul. M. Kotańskiego 1, 10- 165 Olsztyn czynne jest w dni robocze: od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 do 15.00.
- Projekt obejmuje swym zasięgiem obszar gminy Srokowo.
- Celem projektu jest poprawa sytuacji społecznej i rodzinnej 21K i 18M z 8 rodzin zamieszkujących teren gminy Srokowo w okresie od 01.03.2025 r. do 31.05.2026 r. poprzez indywidualne ścieżki reintegracji, pracę socjalną, asystencję rodzinną, poradnictwo specjalistyczne, warsztaty podnoszące kompetencje społeczne i rodzicielskie, podnoszące rodzinną aktywność, warsztaty dla dzieci i młodzieży, zajęcia rozwojowe dla dzieci i młodzieży, terapię rodzinną, warsztaty wyjazdowe, i organizację społeczności lokalnej.
- Udział w projekcie jest bezpłatny.
- Udział w projekcie będzie umożliwiony osobom spełniającym kryteria dostępu – bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę/pochodzenie etniczne, wyznawaną religię, światopogląd, orientację seksualną.
- Projekt realizowany jest w partnerstwie na podstawie umowy zawartej pomiędzy Gminą Srokowo oraz partnerem Fundacją Bank Żywności w Olsztynie.
Lider:
Gmina Srokowo ( Centrum Usług Społecznych w Srokowie)
Partner:
Fundacja Bank Żywności w Olsztynie
- Projekt dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus oraz z budżetu państwa.
Zakres wsparcia merytorycznego oferowanego w projekcie
Projektem objęte zostaną 21 kobiet, 18 mężczyzn z 8 rodzin mieszkających na terenie gminy Srokowo, najbardziej potrzebujących pomocy, w tym dzieci i młodzież wymagające wsparcia i rodzice doświadczający trudności opiekuńczo-wychowawczych, w tym zagrożenie odebraniem dzieci oraz ich otoczenie w takim zakresie w jakim jest to niezbędne dla wsparcia rodzin objętych projektem. Wsparciem będzie objętych 13 osób dorosłych ( rodzie 9K i 4M) i 26 dzieci ( 12K i 14M).
Sposób realizacji projektu:
- Indywidualne Ścieżki Reintegracji
- Wsparcie asystenta rodziny
- Poradnictwo specjalistyczne
- Warsztaty umiejętności społecznych dla rodziców
- Warsztaty kompetencji i umiejętności rodzicielskich
- Warsztaty rodzinnej aktywności
- Warsztaty dla dzieci i młodzieży
- Zajęcia rozwojowe dla dzieci i młodzieży
- Terapia rodzinna
- Warsztaty wyjazdowe
- Organizacja społeczności lokalnej
- Zapewnienie dostępności uczestnikom do udziału w projekcie – opieka nad osobą zależną podczas udziału w działaniach projektowych, dowóz na zajęcia dla osób nie mających dostępu do środków transportu.
Kryteria uczestnictwa
Kryteria formalne:
- zgłoszenie zamiaru udziału w projekcie za pomocą formularza rekrutacyjnego w wyznaczonym terminie;
- kompletność złożonej dokumentacji.
Kryteria dostępu:
- mieszkańcy gminy Srokowo zgodnie z KC (t.j. zaświadczenie z Urzędu Gminy, Centrum Usług Społecznych w Srokowie lub oświadczenie – zgodnie z rozdziałem 4 Wytycznych dot. kwalifikowalności wydatków);
- rodziny kwalifikujące się do objęcia wsparciem pomocy społecznej t.j. spełniające co najmniej jedną z przesłanek określonych w art. 7 ustawy z dnia 12.03.2004 r. o pomocy społecznej;
- osoby najbardziej potrzebujące pomocy, w tym dzieci i młodzież;
- rodziny zagrożone odebraniem dziecka i/lub w których dziecko zostało odebrane i przebywa w pieczy zastępczej wskazane przez pracowników socjalnych na podstawie ich opinii wynikających z prowadzonej pracy socjalnej.
Kryteria pierwszeństwa:
- rodziny zagrożone odebraniem dziecka i/lub w których dziecko zostało odebrane i przebywa w pieczy zastępczej (opinia asystenta rodziny pracującego z rodziną i/lub pracownika socjalnego, opisująca sytuację rodziny i przyczyny zagrożenia umieszczenia dzieci/dziecka w pieczy zastępczej) – 5 pkt.
- osoby doświadczające wielokrotnego wykluczenia społecznego rozumianego jako wykluczenie z powodu więcej niż jednej z przesłanek kwalifikujących je do wsparcia w projekcie, o których mowa w pkt. 1, lub spełniające więcej niż jedną przesłankę określoną w art. 7 ustawy z dn. 12.03.2004 r. o pomocy społecznej tj. Pomocy społecznej udziela się osobom i rodzinom w szczególności z powodu: 1) ubóstwa; 2) sieroctwa; 3) bezdomności; 4) bezrobocia; 5) niepełnosprawności; 6) długotrwałej lub ciężkiej choroby; 7) przemocy domowej; 7a) potrzeby ochrony ofiar handlu ludźmi; 8) potrzeby ochrony macierzyństwa lub wielodzietności; 9) bezradności w sprawach opiekuńczo-wychowawczych i prowadzenia gospodarstwa domowego, zwłaszcza w rodzinach niepełnych lub wielodzietnych; 10) trudności w integracji cudzoziemców, którzy uzyskali w Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy, ochronę uzupełniającą lub zezwolenie na pobyt czasowy udzielone w związku z okolicznością, o której mowa w art. 159 ust. 1 pkt 1 lit. c lub d ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach; 11) trudności w przystosowaniu do życia po zwolnieniu z zakładu karnego; 12) alkoholizmu lub narkomanii; 13) zdarzenia losowego i sytuacji kryzysowej; 14) klęski żywiołowej lub ekologicznej.) – zaświadczenie z CUS – 5 pkt.
- osoby o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności – kopia orzeczenia, orzeczenie KRUS lub orzeczenie służb mundurowych wydane przed 1998 rokiem, kopia wyroku sądowego lub decyzja ZUS o przyznaniu bądź kontynuacji renty (wydane na podstawie wyroku sądowego) lub zaświadczenie ZUS o niepełnosprawności (wydane na podstawie wyroku sądowego) – 5 pkt.
- osoby z niepełnosprawnością sprzężoną, osoby z chorobami psychicznymi, osoby z niepełnosprawnością intelektualna i osoby z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi ( w rozumieniu zgodnym z Międzynarodową Klasyfikacją Chorób i Problemów Zdrowotnych ICD) – 5 pkt.
- osoby korzystające z Programu FE PŻ- zaświadczenie z CUS lub Banku Żywności – 5 pkt.
Osoby z największą liczbą punktów przyjęte zostaną na listę podstawową, pozostałe osoby znajdą się na liście rezerwowej. W momencie wyczerpania miejsc utworzymy listę rankingową, w przypadku tej samej liczby punktów decydować będzie kolejność zgłoszeń. Osoby z listy rezerwowej będą mogły wziąć udział w projekcie w przypadku rezygnacji osób z listy podstawowej.
Zasady naboru
- Rekrutacja będzie prowadzona w marcu 2025 r.
- W przypadku rezygnacji uczestnika na jego miejsce skierowana zostanie osoba zrekrutowana później z listy rezerwowej, chętna do wzięcia udziału w projekcie.
- Rekrutacja będzie prowadzona zgodnie z zasadą równości szans, równości płci oraz zasadą niedyskryminacji.
- Osoby zainteresowane będą mogły zgłaszać się za pomocą formularza rekrutacyjnego dostępnego
w siedzibie koordynatora/ lidera.
- Kandydat do uczestnictwa po zapoznaniu się z niniejszym regulaminem przedkłada następujące dokumenty:
Formularz rekrutacyjny, na który składa się:
- Deklaracja uczestnictwa w projekcie (załącznik nr 1)
- Formularz rekrutacyjny - Dane uczestników projektu otrzymujących wsparcie (załącznik nr 2)
- Lista niezbędnych dokumentów potwierdzających kwalifikowalność uczestnictwa
(wskazane zaświadczenia i oświadczenia) -załącznik nr 3
- Klauzula informacyjna RODO załącznik 5 do umowy o dofinansowanie
W uzasadnionych przypadkach, na wniosek osoby przyjmującej zgłoszenie, kandydat przedkłada również:
- dowód osobisty – do wglądu w celu potwierdzenia podstawowych danych osobowych,
- inne zaświadczenia lub oświadczenia z pouczeniem o odpowiedzialności za składanie oświadczeń niezgodnych z prawdą.
- O zakwalifikowaniu kandydata do udziału w projekcie decyduje spełnienie wymaganych kryteriów uczestnictwa określonych w §3.
- Złożone dokumenty zgłoszeniowe będą na bieżąco weryfikowane, a potencjalni Uczestnicy będą niezwłocznie informowani o wyniku weryfikacji.
- Za moment zgłoszenia przyjmuje się chwilę, w której do Biura Projektu wpłynął poprawnie wypełniony formularz rekrutacyjny.
- Okres wsparcia rozpoczyna się w momencie udzielenia w zawartych w projekcie form wsparcia (nie wlicza się do niego proces rekrutacji ).
- Organizację procesu rekrutacji oraz rekrutację osób do projektu prowadzi Lider Projektu.
- Przyjmowanie zgłoszeń rozpocznie się: 11.03.2025 r.
Uczestnictwo w projekcie
- Za dzień rozpoczęcia udziału w projekcie przyjmuje się datę przystąpienia do pierwszej formy wsparcia w ramach projektu.
Zakończenie uczestnictwa
- Zakończenie uczestnictwa w projekcie następuje z chwilą:
- Zrealizowania wszystkich zaplanowanych działań zgodnie z założeniami projektu,
- Przerwania uczestnictwa przed zrealizowaniem zaplanowanych działań w związku z:
– rezygnacją z uczestnictwa,
– skreśleniem z listy Uczestników na zasadach określonych w pkt. 3.
- Zamiar rezygnacji z uczestnictwa Uczestnik zgłasza w formie pisemnej z 14-dniowym
wyprzedzeniem. Zgłoszenie rezygnacji powinno obejmować jako minimum następujące informacje:
- imię i nazwisko Uczestnika,
- PESEL Uczestnika,
- datę rezygnacji,
- powód rezygnacji.
- Uczestnik może zostać skreślony z listy Uczestników w następujących przypadkach:
- niestosowania się do postanowień niniejszego regulaminu,
- niestosowania się do szczegółowych zasad realizacji poszczególnych form wsparcia
określonych przez Partnerów projektu.
- Decyzję o skreśleniu z listy Uczestników projektu podejmuje Lider projektu na wniosek specjalisty odpowiedzialnego za realizację obszaru wsparcia, w którym bierze udział Uczestnik.
- Osoba, która zakończyła udział w projekcie składa oświadczenie Uczestnika dotyczące jego sytuacji po zakończeniu udziału w projekcie.
- Osoba, która zakończyła udział w projekcie ma prawo, na własny wniosek, otrzymać zaświadczenie potwierdzające fakt uczestnictwa w projekcie.
Zobowiązania realizatorów projektu
- Partnerzy Projektu zobowiązują się do:
- Prowadzenia rekrutacji zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym regulaminie.
- Informowania Uczestników o wszelkich faktach mogących utrudnić lub uniemożliwić im realizację zaplanowanych działań, w sytuacji gdy informacje takie nie zostałyby lub nie mogłyby zostać przekazane przez Partnera odpowiedzialnego za realizację danego obszaru wsparcia.
- Przyjmowania i rozpatrywania uwag i skarg Uczestników związanych z działaniami prowadzonymi przez Partnerów odpowiedzialnych za poszczególne obszary wsparcia.
- Partner odpowiedzialny za poszczególne obszary wsparcia zobowiązuje się do:
- Prowadzenia rekrutacji zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym regulaminie.
- Opracowania dla każdego z Uczestników bieżącej dokumentacji oraz w miarę potrzeb aktualizacji dokumentów.
- Zapewnienia odpowiedniej kadry, bazy dydaktycznej oraz materiałów niezbędnych dla przeprowadzenia zaplanowanych działań.
- Nieodpłatnego przekazania każdemu z Uczestników materiałów szkoleniowych.
Zobowiązania Uczestników projektu
- Uczestnik zobowiązuje się do:
- Realizacji działań określonych w projekcie,
- Podpisywania w trakcie udziału w zajęciach realizowanych w ramach projektu list obecności, dzienników usług/zajęć, kart realizacji wsparcia i innych dokumentów wskazanych przez prowadzącego usługę/zajęcia.
- Wypełniania w trakcie udziału w usługach/zajęciach ankiet ewaluacyjnych i testów sprawdzających.
- Bieżącego informowania Partnera odpowiedzialnego za prowadzenie usługi/zajęcia w ramach danego obszaru wsparcia o wszystkich zdarzeniach mogących zakłócić dalszy udział Uczestnika w projekcie.
Postanowienia końcowe
- Realizator projektu zastrzega sobie prawo do zmian w niniejszym regulaminie, przy czym wszelkie zmiany wprowadzane będą w formie pisemnej. Informacje o ewentualnej zmianie regulaminu zostaną zamieszczone na stronach internetowych Lidera i Partnera.
ZAŁĄCZNIKI:
Załącznik nr 1 – Deklaracja uczestnictwa w projekcie
Załącznik nr 2 – Formularz rekrutacyjny – Dane uczestników projektu otrzymujących wsparcie
Załącznik nr 3 – Lista niezbędnych dokumentów potwierdzających kwalifikowalność uczestnictwa
Załącznik nr 5 do umowy o dofinansowanie – Klauzula informacyjna RODO
Rozwiń stronę aby pobrać załączniki.
11 marca 2025